I used having bestfriends , name Fatin Maria . I used having a boyfriend. I used to be a nice, happy and a very cheerful girl. I used having a nice life. And I used being a frustrated, sad girl. 

But now I'm not. Siapa kata orang tak boleh berubah dengan sekelip mata? Maybe itu andaian kita yang pertama. Tapi hakikatnya, ada orang yang boleh berubah dengan sekelip mata je. Tapi saya? Oh tak tak. Saya berubah secara istiqamah. Berubah dengan perlahan tapi ke depan. Bukan perlahan tapi masih melakukan benda yang sama.

Tapi sekarang saya banyak betul masalah. Saya bergaduh dengan kawan baik saya sendiri. Sedangkan benda tu yang paling saya elakkan tahun ni. Sebab saya tahun ni PMR. Saya rasa macam tahun ni lah tahun terakhir saya dekat sekolah. By the way, saya tak sihat sekarang ni. Untuk yang tahu saya sakit apa, kita simpan sama sama. Mana yang tak tahu, bila tiba masanya insyaAllah dengan tulus ikhlas dan saya akan bagitahu. Tapi sekarang saya tak ready lagi.

Saya sekarang asik tak pergi sekolah je. Maybe kawan kawan saya ingatkan saya ponteng saja saja. Tapi sebenarnya tak. Saya dah tak tahu nak bagi jawapan apa. Nak cakap sakit, takut nanti dorang cakap "Asik sakit je, alah alasan je tu!" Hmmm dorang tak tahu hakikatnya saya sakit. Just family, 'dia' dan Allah je yang tahu saya sakit apa. Kadang kadang satu hari saya tak boleh nak bangun :( 

Ya Allah, amalan tak cukup lagi. Nak rasa kenikmatan dunia pon tak puas lagi. Nak rasa kasih sayang mak ayah, keluarga, kawan kawan pon still tak puas lagi. Hmm kita memang kena fikirkan pasal mati. Tapi kalau asik fikirkan sangat benda itu menjadi satu perkara yang berdosa kan? Hmm tak tahu lah. Tapi Ya Allah, saya takut :( 

Neraka atau Syurga? Semua orang nak pergi ke Syurga yang percuma je tu. Nak masuk sana cara dia senang je kan? Solat dan buad segala perintah Allah terutamanya yang wajib. Yang sebenarnya perkara perkara wajib ni tak susah pon. Senang je kita nak amalkan. Tinggal rajin and malas je.

Hmm apa apa pon, doakan Farah cepat sembuh k. Love you. Assalamualaikum.

1 comment: